Ana Sayfa | Yazarlar  | İstanbul nostaljisi..
İstanbul nostaljisi.. | Alex Akimoğlu
İstanbul’un bitmek bilmeyen enerjisi bana çok ilginç geliyor. Kanlıca’dan Bebek’e... Şehrin iki farklı yakasında, iki farklı mekanda yaşadığım İstanbul nostaljisi bu satırlarda...

anlıca’da bir yalıdayız. Soğuğa rağmen yalının mütevazı rıhtım bahçesinden içeri girmek istemiyorum. Dostumuz, Boğaziçi’nde oturma şansına sahip olan eski İstanbullulardan biri. Doğduğum, gençlik yıllarımın erken dönemini geçirdiğim ‘İstanbul’um muhteşem görünüyor. Karşı kıyı, batmakta olan güneşin son ışıltılarını içine çekmek için diklenmiş, yüzünü ona vermiş gibi görünüyor. Beyaz yalıların pencereleri, arkasına dikilmiş olan yüksek, çoğu şekilsiz gökdelenlere bakmamızı engellemek istercesine ışıl ışıl parıldıyor. Yalı, koy içerisinde olduğu için geçen gemileri, tekneleri uzaktan görüyorum. Gustave Mahler’in muhteşem tınılarına meydan okuyan türkü nağmelerine kulak veriyorum. “Ne güzel bir şehir” diyerek derin bir nefes alıyorum. Bu kez Bebek’te bir yalı dairesindeyiz. Paris-İstanbul arasında yaşayan ‘Francophone’ arkadaşlarla yeni yıl partisi için toplanmış bulunuyoruz. Küçük dairenin balkonunda, soğuğa direniyoruz yine. Montlarımız, paltolarımızla dışarıda oturmayı yeğleyip, kütüphaneyi andıran dairenin salonuna girmek istemiyoruz. Kanlıca’daki yalıya kıyasla, burada geçen tekneleri, vapurları daha yakından görüyoruz. Müzik sesleri birbirine karışıyor. Sarah Vaughan, Sezen Aksu, İbrahim Tatlıses, Tarkan… Bu kez karşı yaka, Avrupa yakasına meydan okurcasına ışıl ışıl parlıyor. Yan taraftaki otelin teras barından kahkahalar geliyor. Şık kadın ve erkekler kırmızı şallara bürünmüş bar keyfi yapıyorlar. Hepimiz İstanbulluyuz, hepimiz yıllardan beri Paris-İstanbul arasında mekik dokuyoruz ve hepimiz doğduğumuz şehre burada devamlı yaşayanlara kıyasla başka bir gözle bakıyoruz artık. Ufacık detaylara, her şeye rağmen şehrin çeşitli bölgelerinde ayakta kalabilmiş olan tarihi binalara, çeşmelere ayrı bir ihtimamla bakıyoruz. Doğduğumuz şehrin dokusuna, estetik görüntüsüne ‘kıymet’ veriyor, daha çok yıpranacağı fikrinden endişe duyuyoruz. İstanbul’un düzensiz yapılaşmasına, yeşil alanların yok edilip taş yığını haline gelmesine karşı çıkıyor, adım başı karşımıza dikilmiş olan dev AVM’lere, “Ben hepsinden daha uzunum” edası ile gecekondular arasından yükselen gökdelenlere endişe ile bakıyoruz. Parti bitiyor, dağılıyoruz. Boğaz’ın sessizliği, cadde tarafına çıkmamızla birlikte yerini korkunç bir gürültüye bırakıyor. Dev cipler, lüks arabalar, restoranların önünde kümelenmiş olan genç insanlar, yılın son piyango biletlerini satmaya çalışan satıcılar ve Bebek Parkı’nda, ünlü dizi oyuncularını, yakışıklı futbolcuları görme umudu ile kamp kurmuş insanları görüyoruz. Soğuğa ve ilerlemiş saate rağmen kendimizi Beyoğlu’nda buluyoruz bu kez. İstanbul’un bitmek bilmeyen enerjisinin buradaki boyutu bana çok ilginç geliyor. Her sokağa girmek, tüm mekanları, türkü barları, kafeleri ziyaret etmek istiyorum her gidişimde. Genç insanların doğallığı, evrensel görüntüsü bana sevinç veriyor.

Paylaş
#
Bu konu hakkında henüz yorum yapılmadı.
DİĞER YAZILARI

ALIŞVERİŞ
Tommy Hilfiger yılbaşı koleksiyonunu 'Happy Holidays from The Hilfigers' adlı bir rekla...
İSTANBUL LIFE TV
Bebek Parkı’nın karşısında yer alan Kırıntı, her damak tadına hitap eden bir menüye sahip.
FOTO GALERİ
Cadde'nin En Yenisi
Düşünmeden, sorgulamadan akışında savrulup gitmeye ne dersiniz?
Kış sezonunun nabzını tutan 14 mekandan gece alemine ışık tutuyoruz.
Sanat adına birçok soru soruyor
‘Eski’yi yenileyerek yaşatıyor
SEMT REHBERİ
Yılbaşı gecesini dolu dolu geçirmek isteyenler için en iddialı restoran, bar, kulüp önerileri...
OY VERİN!
İstanbul'un trafik sorununda önümüzdeki beş yıl içinde bir iyileşme bekliyor musunuz?

EDİTÖRDEN
Mayısla birlikte yaza geri sayım başladı. Şehirde açık hava mekanlarında keyif yapmanın...
360° İSTANBUL
İstanbulun en güzel yerlerini bilgisayarınızın başından kalkmadan dolaşabilirsiniz.
TARTIŞIN!
İstanbul gecelerinin vazgeçilmez mekanlarından ilk üçü sizce hangisi?
3 kişi fikir belirtti!
Siz de katılın!
KİTAP
İstanbul Life, okurlarını kapak yapıyor

DERGİDE BU AY!
Editörden...
Teraslar, bahçeli mekanlar, şık restoranlar, gece kulüpleri… Mevsimin tadı bu mekanlarda çıkar.
İsviçre’nin güneyinden İstanbul’a uzanan Fossati kardeşlerin ilginç hikayesi...
Festivalden konsere, tiyatrodan sergiye takip edebileceğiniz etkinlikler ajandamızda!
Hayatımın Aşkı dizisiyle ekrana dönen oyuncuyla İstanbul’u ve yeni dizisini konuştuk.
ŞEHİR REHBERİ
Günümüzde moda trendleri artık sokaklarda...
ŞEHRE DÖNMENİN GÜZELLİĞİ
Çocukken pul koleksiyonu yapardım
Tantuni, Mersin denince akla ilk...
“Vefa İstanbul’da bir semt adıymış”...
Kuledibi’nde ‘Dil’ buluşması Geçen ayın...